Forum Monthy Python Strona Główna Monthy Python
Forum związane z L2 i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik Hatchling i Stridery

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Monthy Python Strona Główna -> Questy i Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volund
Administrator



Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: SWA

PostWysłany: Śro 19:45, 11 Paź 2006    Temat postu: Poradnik Hatchling i Stridery

Poradnik - Hatchlingi i Stridery
Hatchlingi i Stridery
Od autora: Tak wielu ludzi ma najróżniejsze pomysły na najlepsze drogi do levelowania hatchlinga i przemiany go w stridera. Mam nadzieję, że ten podręcznik pomoże zarówno świeżym właścicielom smoków jak i weteranom w levelowaniu własnych pieszczochów, aby były czymś więcej niż szybkimi wierzchowcami 55.
Rozdział 1 – Po co mieć smoka?
Kiedy pierwszy raz usłyszałem o Lineage2, nie wyobrażałem sobie, że mogę nie mieć smoka. Myśl o lataniu po świecie na wyvernie motywowała wielu do zdobycia fletu z hatchlingiem i przystąpienia do levelowania go. W rzeczywistości wielu ludzi miało wylewelowane hatchlingi do striderów, gdy weszła Chronicle 3, a właściciele zamków pozamieniali je na wywerny. W Chronicle 4 niektóre Clan Hall dają możliwość przemiany stridera w wyvernę, ale znów nie jest to dostępne dla przeciętnego gracza, jakim jesteś. Więc po co się trudzić? Nie mam zamiaru uczestniczyć w dyskusji czy smok jest dobrym pieszczochem. Każdy, kto chce zdobyć jednego musi sam odpowiedzieć sobie na to pytanie. Mnie interesuje wyzwanie. Mamy 3 dostępne typy smoków jako pieszczochów i każdy z innym zestawem możliwości i umiejętności. Dla mnie to po prostu pragnienie zobaczenia ich rozwoju.. To mną powodowało.
Zalety
Smok może być dobrym partnerem do walki. Dla niektórych klas (np. Healer) lepiej jest posiadać smoka, który zadawał będzie więcej obrażeń od ciebie. Możesz używać smoka do kontrolowania swojego doświadczenia podczas utrzymywania spoilowania scavengera lub bounty huntera na odpowiednim poziomie znacznie dłużej, bez używania strażników miejskich do de-lvlowania postaci. Od 55 poziomu hatchling może stać się striderem. Po przemianie możesz na nim jeździć po całym świecie. Jeśli bawi cię ściąganie kilku mobów dla twojego party (lub chcesz zrobić train dla innych) wówczas dodatkowa szybkość (Speed) może się przydać w ucieczce przed prawdopodobną śmiercią. Z tego samego powodu możesz wskoczyć na Stridera w celu ucieczki podczas PvP lub by być troszkę szybszym. Jeśli Twoim głównym celem jest kasa – możesz sprzedawać smoki i zarabiać miliony adena.
W C3 najbardziej popularnymi smokami (zarówno hatchlingi jak i stridery) były Smoki Zmroku (Twilight Hatchling/Dusk Strider). Większość właścicieli zostawiało sobie do levelowania właśnie Hatchlingi Zmroku, gdyż były najłatwiejsze (wyjaśnienie w dalszej części). Na Gustin mogłeś sprzedać Stridera Zmroku za około 20-30 milionów adena; podczas, gdy flet kosztował 1÷1,5 miliona. Ciężko było zobaczyć Gwiezdnego Stridera (Star)lub Wiatru (Wind) wystawionego na sprzedaż w C3, ale flety najczęściej były sprzedawane za 100-250k. W C4 to się zmieniło. Często widuję niektórych graczy sprzedających bezimiennego Gwiezdnego Stridera za 90 milionów, ponieważ Gwiezdne Smoki i Wiatru otrzymały w C4 nowe umiejętności. Taka cena jest mocno wyśrubowana, ale daje wyobrażenie, z czym przyjdzie Ci się zmierzyć.

Smoki Gwiezdny i Wiatru otrzymały w C4 nowe umiejętności. Lecz Smok Zmierzchu – nie. Smok Wiatru otrzymał umiejętność Ultimate Defense oraz rodzaj ogłuszającej (stun) umiejętności. Gwiezdny Smok otrzymał Aura Flare i umiejętność leczenia samego siebie, lecz stracił umiejętność Hate oraz znaczną ilość HP. Smoki Zmroku są przypuszczalnie najszybszymi smokami i w C3 nie miały żadnych dodatkowych umiejętności, poza prędkością (Speed). Wydaje się, iż nie było przypadkowe to, że wszystkie stridery miały tą samą prędkość. Wszystkie pieszczochy w C4 mogą używać „beast soulshots, spiritshots, blessed spiritshots” czyli shotów dla bestii.... które czynią ich wyjściową siłę uderzenia oraz umiejętności znacznie mocniejszymi.


Wady

Posiadanie smoka nie jest tanie i jedne z nich mogą być bardziej kosztowne od drugich. Porządkując smoki w zależności od wysokości kosztów możesz się spodziewać, że dużo zapłacisz za wychowanie Gwiezdnego Hatchlinga, trochę mniej za wychowanie Hatchlinga Wiatru i dużo mniej za Hatchlinga Zmroku. Podstawowym kosztem jest żarcie. Dużo więcej potrzeba żarcia do utrzymania Gwiezdnego Smoka oraz Smoka Wiatru – najmniej dla Smoka Zmroku. Możesz karmić Smoka ręcznie, albo po prostu umieścić żarcie w inwentarzu pieszczocha i smok będzie sobie automatycznie jadł, gdy pasek głodu spadnie poniżej 50%.

Kontynuując "kosztowy" wątek muszę nadmienić, że wyposażenie Smoka (Hatchlinga/Stridera) nie należy do tanich. Musisz przeznaczyć około 5 kk na skromne/przyzwoite broń i zbroję. Dlatego wielu ich nie używa. Nie ma prostszego sposobu na uczynienie wychowania smoka wydatnie łatwiejszym niż zakup broni i zbroi.
Powiedziałem już wystarczająco na temat parametrów smoków. Nie są one takie, jakie oczekujesz. Smoki wyglądają poważnie, lecz ich moc ataku fizycznego i magicznego jest w gruncie rzeczy żałosna.

Wychowanie smoka wymaga cierpliwości. Wylewelowanie od 35 do 55 poziomu nie da się zrobić w ciągu jednej nocy. Zależnie od tego jak dużo grasz, jakie wyposażenie ma smok itp., może Ci to zająć od kilku tygodni (hardcore) do kilku miesięcy (najczęściej).

Rozdział 2 – Informacje o smokach

Kilka razy wymieniłem ich nazwy, lecz czas do przedstawienia różnic między poszczególnymi pieszczochami dostępnymi w grze.

Gwiezdny Hatchling/Strider (Star Hatchling/Star Strider)

Klasyfikacja: Mag
Specjalne umiejętności w C4 - Bright Burst (bije moby przy użyciu aura flare) oraz Bright Heal (leczy sam siebie).
Komentarz: Świetny dodatkowy DD dla tanka.

Hatchling/Strider Wiatru (Wind Hatchling/Wind Strider)

Klasyfikacja: Tank
Specjalne umiejętności w C4 - Wild Stun (właściwie jest to Hammer Crush i zadawanie uszkodzeń) oraz Wild Defense (odpowiednik Ultimate Defense).
Komentarz: Świetny mały tank dla maga.

Hatchling/Strider Zmroku (Twilight Hatchling/Dusk Strider)

Klasyfikacja: Środek transportu (Łuskowata taksówka)
Specjalne umiejętności w C4 - brak.
Komentarz: Smok Zmroku nie posiada żadnych dodatkowych umiejętności i jest pomyślany jedynie jako ozdoba. Posiadając niski P.Atk oraz P.Def., które czynią z niego najmniej przydatnego pieszczocha w walce. Ma on jedynie dwie mocne strony. Jest najekonomiczniejszym środkiem transportu, zjadając najmniej żarcia. 1 porcja żarcia zaspokaja jego głód na maksa.

Strider

Strider jest kolejnym krokiem ewolucyjnym hatchlinga. Kiedy hatchling osiągnie 55 poziom możesz wykonać questa „Little Wing's Big Adventure” (Wielka Przygoda Skrzydełka – otrzymasz ją w każdej wiosce w punkcie KFC), która zamieni Twojego hatchlinga w stridera. Nie musisz wykonywać tego questu od razu - możesz poczekać. Kiedy wykonasz tą próbę hatchling przemieni się w stridera na tym samym poziomie. Na przykład, jeśli hatchling miał poziom 65, stanie się po wykonaniu próby striderem również na poziomie 65.

Kary

Jeśli między Twoim striderem a tobą jest duża różnica poziomów, nakładane są kary, czy też ograniczenia. Jeśli gracz ma poziom niższy od Stridera o 5 i więcej, atak fizyczny Stridera spada o połowę. Każdy dodatkowy lvl różnicy w poziomach zabiera kolejne 5% z siły ataku. Dodatkowo, jeśli różnica wynosi co najmniej 10 poziomów, dodatkowo spada prędkość stridera - również o połowę.

Inne kary związane są z paskiem głodu Stridera, gdy spadnie poniżej 50%. Głodny smok jest wolniejszy – jego szybkość spada o około 50% i możesz mieć problemy z jego dosiadaniem oraz schodzeniem z niego.

Jako zalety należy podać, że Strider mający poziom taki jak twój ma imponujące parametry – P.Atk, M.Atk itd.

Rozdział 3 – Rozwijanie Smoka

Wielu ludzi ma odmienne pomysły na najlepszy sposób do levelowania Hatchlinga. Lecz w C3 kilka rzeczy denerwowało w levelowaniu Smoka do 55 poziomu. Wraz z otrzymaniem przez smoki nowych umiejętności, uległo to zmianie. Nie twierdzę, że jest to najlepszy sposób na wychowanie smoka, lecz umieszczone porady, z których możesz skorzystać, mają dać ogólne pojęcie o tym zadaniu.

Przede wszystkim, smoki nie zdobędą doświadczenia, jeśli będą tylko stały w czasie, gdy Ty będziesz zabijał moby. Ich doświadczenie opiera się na ilości obrażeń, jakie zadadzą podczas walki. Więc wyposażenie ich w broń w sposób kolosalny pomoże w ich rozwoju.

Gdy wychowujesz hatchlinga pamiętaj, aby szukać mobów, które mają lvl porównywalny z poziomem smoka – nie twoim. Otrzymałeś hatchlinga na poziomie 35 – szukaj mobów w tym zakresie. Najlepsze są moby zielone (tak jak dla gracza) jak również i białe. Jeśli chcesz, aby smok zabijał moby szybciej – szukaj mobów jasnoniebieskich.
Gdzie są miejsca gdzie można próbować? Bazując na 3 parametrach podałem link na strony www, które mogą się przydać.

Obszary do polowań bazujące na poziomach:
[link widoczny dla zalogowanych]

Moby bazujace na atrybutach:
[link widoczny dla zalogowanych]

Moby bazujące na poziomach:
[link widoczny dla zalogowanych]

Zauważ, że nie są to wszystkie miejsca, w których możesz expić swojego pieszczocha (;P). Na przykład Sprawdź, czy mob ma atak AOE lub social aggro. Oba rodzaje ataku nie są dobre dla Twojego smoczego pisklaka. Po prostu ryzyko zgonu pieszczocha jest zbyt wysokie.

Ponadto pamiętaj o swojej profesji i w jaki sposób możesz utrzymywać swojego pieszczocha przy życiu. Healerzy i bufferzy są najlepszymi wychowawcami smoków w całej grze. Pozostałe klasy mogą używać mikstur na leczenie (healing potion), szybkość ataku (potion of alcarity), szybkość (haste potion) i szybkość rzucania czarów (magic haste potion). Lecz upewnij się, że posiadasz przy sobie kilka Blessed Pet Ressurecition Scrolls (Poświęcony Zwój Wskrzeszania Pieszczocha). Normalne zwoje wskrzeszania również działają, lecz zwój poświęcony zwraca 100% utraconego przez smoka doświadczenia. Masz 20 minut na wskrzeszenie padniętego pieszczocha, zanim stracisz go na zawsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Monthy Python Strona Główna -> Questy i Poradniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin