Forum Monthy Python Strona Główna Monthy Python
Forum związane z L2 i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik Mele Fighterzy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Monthy Python Strona Główna -> Questy i Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volund
Administrator



Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: SWA

PostWysłany: Pon 14:58, 11 Wrz 2006    Temat postu: Poradnik Mele Fighterzy

Osobiście zaliczam do nich: Gladiatora, Warlorda, Tyranta oraz Destroyera. Tychże postaram sie w tym temacie po krótce opisać. Każdego będe opisywał osobnie, więc nie będzie "cech wspólnych wojów"

"Melee Fighter" (przecież nie nazwę ich mięsem armatnim - jeśli macie jakieś pomysły to śmiało) to wojownicy, posiadający wysoką biegłość w walce wręcz. Zazwyczaj są to wojowie w ciężkich pancerzem, posługujący się ciężko bronią (miecz, topór, bronie dwuręczne). Zadają oni raczej (w przeciwieństwie do np. daggerów) stały dmg, który raczej nie ulega znaczącym zmianom.


Gladiator - Ludzki wojownik, wyszkolony w walce dwoma mieczami jednocześnie. Jest dosyć szybki jak na woja, posiada dużo skili umożliwiających mu skuteczną walkę w zwarciu i tym samym szybkie eksterminowanie przeciwników. Może "gromadzić moc" (ale to zabrzmiało Razz), aby potem wykorzystać ją np. przy specjalnym ataku z dystansu czy w śmiercionośnych kombinacjach w zwarciu.

Droga Wyboru:
Human Fighter -> Warrior -> Gladiator

Gladiator charakteryzuję się:
- Dużą ilością HP oraz CP
- Pasywem Dual Weapon Mastery (tylko Glad i BD to posiadają), zwiększającym możliwości ofensywne przy użyciu dwóch mieczy
- Okrzykami jak: War Cry, Battle Roar, Lionheart, zwiększającymi na krótki okres czasu odpowiednio: a) P.Atk, b) Maksymalną ilość HP (jeśli jesteśmy ranni po użyciu leczy obrażenia o ilość dodanego max HP) c) większą odpornością na: Paraliż, "przytrzymanie" (hold), sleep i stun. (a, b i c oznaczają opisy poszczególnych okrzyków)
- Pasywem Sword Blunt Mastery, zwiększającym P.Atk przy użyciu mieczy oraz obuchów (wydaję mi się, że Sword Blunt mastery łączy się z Dual Weapon Mastery tak jak to jest w przypadku Destro - Sword Blunt Mastery + Two handed Weapon Mastery czy Łuk + Two Handed Weapon Mastery)
- Pasywami do pancerza:
* Heavy Armor Mastery, zwiększającym możliwości obronne przy użyciu ciężkiego pancerza
* Light Armor Mastery, zwiększający zarówno możliwości obronne jak i zdolności uników przy użyciu lekkich pancerzy
- Pasywamy: Boost HP i HP Regeneration, zwiększającymi odpowiednio ilość maksymalnego HP (boost) jak i jego regenerację (regen)
- Skilami "zwykłymi" (bez używania "mocy") do walki w zwarciu:
* Triple Slash - przy użyciu dwóch mieczy - zadaje spory dmg
* Fatal Strike - przy użyciu mieczy oraz broni obuchowej - j/w
* Hammer Crush - przy użyciu obuchów - zadaje dmg oraz ogłusza (stun)
- Pasywem Final Frenzy, znacznie zwiększającym możliwości ofensywne kiedy HP gladiatora spadnie do niskiego poziomu
- Skilem Duelist Spirit, zwiększającym na pewien okres czasy szybkość ataku wręcz
- Różnymi skilami, zwiększającymi na pewien okres czasu (tak jak okrzyki) możliwości ofensywne przeciwko różnym typom mobów (np. Detect Weakness Animal - przeciwko zwierzętom, Detect Weakness Plant - przeciwko wszelakim roślinom itp.)
- Skilem Vicious Stance, zwiększającym obrażenia od uderzenia krytycznego, stopniowo konsumuję manę

"MOC"
Od 40 poziomu posiadamy skil Focus Sonic dzięki któremu możemy "naładować moc". Po naładowaniu możemy użyć odpowiedniego skila bazującego na "mocy". Im większy mamy poziom tego skila tym więcej razy możemy naładować moc, gdyż lepsze skile wymagają np. poziomu 2 naładowania. I tutaj w zależności od serwera - na niektorych nie trzeba niczego do ładowania "mocy" (najczęściej High Rate), na niektórych zaś trzeba mieć odpowiedni item (o ile się nie mylę był to Energy Stone - zarówno do Gladiatora jak i Tyranta).

Skile bazujące na mocy
* Sonic Blaster - wymaga 1 lvl naładowania. Atak dystansowy "mocą" zadający obrażenia. Przy użyciu z mieczami, obuchami jak i dwoma mieczami
* Sonic Buster - wymaga 1 lvl naładowania. Atak AoE (Area of Effect) zadający obrażenia wszystkim pobliskim wrogom przy walce w zwarciu (animacja jak przy flame strike bodajże). Do użycia z tymi samymi broniami co Sonic Blaster
* Double Sonic Slash - wymaga 2 lvlu naładowania. Szybka kombinacja w zwarciu, zadająca obrażenia. Przy użyciu z dwoma mieczami (tylko)
* Sonic Storm - wymaga 1 lvl naładowania. Atak AoE (tak jak w przypadku Sonic Buster, tyle, że na odległość (jak w przypadku Sonic Bluster. Do użyciua z mieczami, bronią obuchową oraz dwoma mieczami
*Triple Sonic Slash - wymaga 3 lvlu naładowania. Chyba najpotężniejsza kombinacja Gladiatora w walce wręcz. Zadaje duże obrażenia. Przy użyciu tylko z dwoma mieczami

Ekwipunek:

Armor

No Grade - To co daje najwięcej P.Def, czyli Bronze
D Grade - Brigandine Set - opisywany w podobnych tematach
C Grade - Full Plate Set - j/w ^^
B Grade - Heavy Blue Wolf Set - najlepszy dla takich fighterów - Speed +7, HP Regeneration + 5.24%, Str +3, Con -1, Dex - 2
A Grade Postawiłbym na Tallum Heavy, głównie ze względu na Atk. Speed +8%, a jako, że duale same w sobie są szybkie to z takim bonusem będzie naprawdę dobrze. Do tego: +2 Str, -2 Con, Odporność na truciznę +80%, większy udźwig

Gladiator w Light
Pewnie znowu się zawiąże dyskusja. I dobrze. Na pewno Light jest lepszy do PvP z tankiem (DA itp.), ponieważ DA nie posiada zbyt wielu skili do walki wręcz (a one ZAWSZE trafiają, niezależnie od ilości Defa czy Evasion). W walce z przeciwnikiem, mającym cały arsenał skili lepiej mieć heavy. Do np. walki z magiem idealnym rozwiązaniem będzie Nightmare. Cóż, jest naprawdę dużo możliwości. A tutaj IMO najlepsze sety Light dla Gladiatora:
C Grade Tylko Plated Leather - +4 Str robi swoje. -1 do Con nie jest zbytnio odczuwalne.
B Grade Imo Doom Leather (wielu w nim chodzi) - opisywane np. w temacie z łucznikami
A Grade - Dark Crystal Leather - +4% P.Atk, +4% Atk. Speed, Paralis Resistance 50%, Str +1, Con -1

Weapon
D Grade - Jako warrior chodzimy raczej z bluntem
C Grade - Katana*Katana, która po wyenchantowaniu na +4 zwiększa Atk. Speed o 4%
B Grade - sls*sls - bonus przy +4 j/w
A Grade Imo 2 Keshenbarki będą dobrym wyborem - bonus przy +4 wynosi AŻ 8% dodatkowego Atk. Speeda


PvP
Co tutaj można o Gladiatorze powiedzieć...wielu mówi, że jest beznadziejną do tego postacią. Dla mnie jest postacią, która może wygrać zarówno z każdym jak i przegrać z każdym. O taktykach nie będe się wypowiadał, ponieważ mam mierne pojęcia. Jednak oczywistym faktem jest, że w walce PvP Gladiator MUSI mieć (tak jak Destro) Blunta, którego będzie w czasie walki używał i stunował (potem powrót do duali - ustawić na pasku skróty do obydwu)
Expienie

Eeerhm...Gladiator nie jest zbyt przydatną postacią do party, więc raczej zostaje expienie solo (lub clan party). Solo radzi sobie całkiem nienajgorzej. Może nie jest tak efektywnie jak w dobrze zorganizowanym party, ale da się tak expić

Warlord - ludzki wojownik, wyszkolony w używaniu broni drzewcowej, przy pomocy której może rozprawiać się z dużą ilością przeciwników naraz.

Droga Wyboru
Human Fighter -> Warrior -> Warlord

Warlord charakteryzuję się:
- Okrzykami tak jak u Gladiatora (War Cry, Battle Roar, Lionheart) - ma jednak ich bardziej ograniczony rozwój niż w przypadku Gladiatora
- Skilami zwiększającymi możliwości ofensywne przeciwko różnym rodzajom mobów, tak jak w przypadku Gladiatora (Detec Weakness)
- Skilem Focus Attack (trzeba aktywować, nie zżera many tak jak np. Vicious Stance) - po aktywowaniu nie możemy atakować kilk przeciwników na raz, tylko jednego, mamy jednak zwiększoną celność (używamy do PvP i walki z silnymi mobami w pojedynkę)
- Skilami do użycia z bronią drzewcową - Thunder Storm - AoE Stun + dmg, Whirlwind - AoE - zadaję obrażenia. Oraz Wrath, zmniejszającym procentowo ilość CP wroga (do PvP)
- Pasywami do pancerza takimi jak u Gladiatora
- Pasywem Polearm Mastery, zwiększającym możliwości ofensywne przy użyciu broni drzewcowej (Warlord nie posiada pasywów do innych rodzajów broni)
- Pasywami Boost HP oraz HP Regeneration - tak jak u Gladiatora
- Skilem Howl - debuffem, zmniejszającym P.Atk otaczających go wrogów
- Skilem Vicious Stance (tak jak Gladiator)
- Skilem Provoke (coś na zasadzie Hate? Nie jestem pewien)
- Skilem Thrill Fight (dosłownie "Walka na kułaki" Razz) - zmniejsza prędkość poruszania się, jednocześnie zwiększając szybkość ataku
- Pasywem Final Frenzy (tak jak u Gladiatora)

Ekwipunek
No Grade - Patrz Glad
D Grade - Patrz Glad
C Grade - j/w
B Grade - i również j/w
A Grade - Hmmm IMO Majestic jest dobrym wyjściem - P.Atk +4%, Accuracy +3, Stun Resist +50% , Str +2, Con -2

Warlord w Light

D Grade - Manticore Set - +92 Mp

Dlaczego nie podałem D grade dla Gladiatora? Ponieważ nie posiada jako warrior żadnych skili do duali i jest zmuszony do chodzenia z tarczą, która obniża Evasion, więc byłoby to po prostu bez sensu.

C Grade - Plated Leather - +4 Str FTW!
B Grade - chyba tak samo jak u glada Doom Leather
A Grade - bonus do Atk. Speed przy włóczni jest raczej praktycznie niezauważalny, za to kiedy mamy party z SE najlepszym wyborem jest Nightmare Leather (wbudowany Vamp + Vamp SE FTW!)

Weapon

C i B grade SA powinien być któryś z: Wide Blow i Long Blow, które zwiększają zasięg broni. A Grade - będzie to definitywnie Tallum Glaive z SA Guidance

PvP
Tutaj niestety warlord jest jedną ze słabszych postaci. W 1 vs 1 jest niezbyt dobry, za to kiedy w mass rzuci się z Halabardą w grupę wrogów wtedy może zdziałać naprawdę sporo. Oczywiście przy 1 vs 1 nie zapominamy włączyć Focus Attack.

Expienie
No, do tego Warlord jest jedną z najbardziej wydajnych postaci. Szybko pokochamy party z BH (Pole) i SE. Imo takie jest nafajniejsze. Możemy też solo robić AoE, jednakże na słabszych mobach. Oczywiście istnieją także bardziej rozbudowane AoE party (jak np. z SR'em do trainowania i magiem AoE)

Destroyer

Destroyer to orkowy wojownik, specjalizujący się głównie w walcę dwuręcznym orężem. Dzięki swojej ponadprzeciętnej sile oraz znacznej tężyźnie fizycznej jest w stanie "kosić" kolejne hordy wrogów swoim ogromnym dwuręczniakiem.

Droga Wyboru
Orc Fighter -> Orc Raider -> Destroyer

Destroyer charakteryzuję się:

- Bodajża największą ilością HP (oraz CP) w grze
- Wysoką biegłością w walce bronią dwuręczną
- Dużym dmg'em
- Małą prędkością poruszania
- Dosyć małą celnością - z racji małej zręczności
- Pasywami na pancerz (patrz Glad)
- Pasywami na broń: Two Handed Mastery, Sword Blunt Mastery oraz Polearm Mastery, zwiększającymi odpowiednio możliwości ofensywne przy użyciu: dwuręcznego oręża, mieczy oraz obuchow, a także broni drzewcowych
- Okrzykami (jak u Glada czy Warlorda) - do tego unikalny dla Destro - Rage - zmniejsza możliwości uników oraz P.Def, zwiększając równocześnie P.Atk
- Pasywy HP Regeneration oraz HP Boost (patrz Glad)
- Pasyw Vital Force, zwiększający regenerację podczas siedzenia
- Skil Vicious Stance - patrz Gladiator
- Skilami do walki w zwarciu:
*Fatal Strike - patrz Gladiator
*Hammer Crush - patrz Gladiator
*Whirlwind - patrz Warlord
*Wrath - patrz Warlord
*Crush of Doom - jeden z najbardziej potężnych skili do walki wręcz - do użycia tylko z bronią dwuręczną (2h miecz, 2h blunt)
- Skilem Bandage - leczenie krwawienia
- Skilem Guts - chwilowo znacznie zwiększa P.Def. Działa tylko wtedy, kiedy HP Destroyera jest poniżej 30% jego maksymalnej ilości
- Skilem Frenzy - tak samo jak Guts, tyle, że zamiast P.Def podnosi P.Atk

Ekwipunek

Pancerz

No Grade- Bronze
D Grade- Brigandine Set
C Grade- Full Plate Set
B Grade- Doom Heavy Set (patrz temat o tankach oraz argumentacja Beatonix'a) lub Heavy Blue Wolf Set (- do dexa, a tym samym do accuracy likwidujemy skilem accuracy z Raidera).
A Grade- Heavy Majestic Plate Set (wszystkie te pancerze były opisywane w tym temacie lub podobnych)

Destroyer w Light
Myślę, że tak jak w przypadku Warlorda, jednakowóż z orkiem jest sprawa utrudniona, ze względu na niską zręczność, a tym samą niską bazową zdolność uników.

Broń
Bronią Destroyera jest oczywiście dwuręczny miecz (później 2h blunt i mamy dodatkowo stuna). SA to IMO powinien być albo Haste albo Focus. Oczywiście do PvP tak samo jak w przypadku Gladiatora nosimy Blunta to stunowania.

PvP

Destroyer jest dobrą postacią do PvP. Głównie za sprawą swojej naprawdę ponadprzeciętnej siły oraz kondycji. Swoim dwuręcznym mieczem potrafi wyrządzić naprawdę ogromne obrażenia. Do tego dochodzi fakt, że jest najtwardszą postacią w grze. Oczywiście tak jak w przypadku Gladiatora NIE MOŻNA zapomnieć o noszeniu blunta do stunowania.

Expienie Tak jak w przypadku Gladiatora. Solo powinniśmy sobie radzić bez większych problemów. W przeciwieństwie do Gladiatora, Destroyer i Warlord są bardziej oszczędni przy używaniu ss'ów. Godnym wspomnienia jest fakt, iż Destroyer posiada biegłość w używaniu broni drzewcowych, przez co skutecznie może robić AoE (a także chodzić w party AoE)



Tyrant

Tyrant to orkowy wojownik, który w odróżnieniu od Destroyera polega na zwinności oraz szybkości. Używa swoich twardych jak skała pięści (i "napięstniaków") aby zasypać zdezorientowanego wroga gradem ciosów. Posiada również totemy, które mogą pomóc mu w boju z wrogiem. (najlepsza postać dla maniaków mnicha z systemu D&D).

Droga Wyboru
Orc Fighter -> Monk -> Tyrant


Tyrant Charakteryzuje się:

- Sporą ilością HP oraz CP
- Pasywem Fist Mastery, zwiększającym możliwości ofensywne przy użyciu napięstników
- Pasywem na lekki pancerz (Light Armor Mastery), zwiększający P.Def w lekkim pancerzu
- Pasywem Agile Movement, zwiększającym Celność oraz prędkość poruszania się przy użyciu lekkiego pancerza
- Szybką prędkością ataku (jak duale)
- Skilem Fist Fury (zwiększa Atk.Speed) - stopniowo konsumuję HP
- Skilem Cripple - zmniejsza prędkość poruszania się przeciwnika
- Możliwością gromadzenia "mocy" (tak jak Gladiator - o tym później)
- Pasywem Boost Attack Speed, zwiększającym szybkość ataku (Atk. Speed)
- Wieloma skilami do użycia z napięstnikami:
*Burning Fist - zadaje dmg
*Soul Breaker - stun przy użyciu pięści - zadaję także dmg
*Punch Of Doom - jeden z najpotężniejszych skili ofensywnych. Zadaje potężne obrażenia, jednakże nasz Tyrant jest po tym skilu przez chwilę w stanie "szoku" (stun)
- Totemami, pomagającymi w walce:
*Totem Spirit Puma - zmniejsza P.Def, jednocześnie zwiększając możliwości uników oraz Atk. Speed
*Spirit of Ogr - Zmniejsza prędkość poruszania się oraz możliwości uników. Ponadto Zwiększa P.Def, P.Atk, celność oraz maksymalną ilość HP
*Totem Spirit Rabit - znacznie zmniejszą P.Atk, jednakże zwiększa Szybkość poruszania się oraz możliwości uników
*Totem Spirit Bison - zwiększa nam P.Atk oraz możliwości krytycznego uderzenia kiedy Tyrant ma mało HP
Totemy z Monka:
*Totem Spirit Wolf - Chwilowo zwiększa prędkość poruszania się
*Totem Spirit Bear - Zmniejsza prędkość poruszania się, jednocześnie zwiększając P.Atk


Skile bazujące na "mocy"
Tak jak w przypadku Gladiatora - do gromadzenia służy skil Focus Force.

*Force Blaster - wymaga 1 lvl zgromadzenia - atak na dystans
*Hurricane Assault - wymaga 2 lvlu zgromadzenia - szybka kombinacja wręcz
*Force Buster - wymaga 1 lvlu zgromadzenia - atak AoE w zwarciu
*Force Storm - połączenie Force Blaster oraz Force Buster - atak AoE na dystans - wymaga 1 lvlu zgromadzenia

Ekwipunek

Pancerz
Tyrant chodzi w lekkim pancerzu, ponieważ posiada tylko na niego biegłość

No Grade- Bronze
D Grade- Manticore Set
C Grade- Niektórzy wezmą pewnie Mithrill żeby zwiększyć uniki, Imo najlepszy będzie Plated Leather. +4 Str FTW!
B Grade- Leather Doom Set, ew. Zubei Leather (+4 Evasion)
A Grade- Dark Crystal Leather (patrz - Gladiator w Light)

Broń
Jako, że głównym atutem Tyranta jest ogromna prędkość ataku, napięstniki z SA Haste wydaja się najlepszym wyborem. Ew. Focus lub Guidance

PvP
Co tutaj dobrze mówić. Tyran jest dobrą postacią do PvP. Wysoka zdolność uników, ogromny Atk. Speed, do tego jest wytrzymały i posiada sporo skili do walki wręcz (w tym stuna)

Expienie
Myślę, że tak samo jak Gladiator. Tutaj ukazuje się jedyna wada dużego Atk. Speed'u: im szybciej atakujemy tym szybciej i więcej ss'ów marnujemy. A to kosztuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Monthy Python Strona Główna -> Questy i Poradniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin