Forum Monthy Python Strona Główna Monthy Python
Forum związane z L2 i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik Nukerzy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Monthy Python Strona Główna -> Questy i Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volund
Administrator



Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 498
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: SWA

PostWysłany: Pon 14:54, 11 Wrz 2006    Temat postu: Poradnik Nukerzy

Standardowo zacznijmy od przedstawienia kim jest nuker. Nuker jest to naprościej mówiąc mag ofensywny. To czarodziej, specjalizujący się w magii niszczącej, aby skutecznie i szybko niszczyć wszelakich wrogów. Jak to w większości gier RPG bywa, nie mają za wiele HP."Śmiał się. Śmiał się na cały głos. A potem nagle przestał. Dymiące buty wszak śmiać się nie mogły."

Spellsinger (Śpiewak Zaklęć)
Droga wyboru: Elven Mystic -> Elven Wizard -> Spellsinger

Charakteryzuję sie:
- Największym, a z odpowiednią szatą i bronią wręcz masakrycznie szybkim czasem rzucania zaklęć
- Najmniejszą siłą czarów
- Czarami, opartymi na magii wody (lodu), potrafiącymi spowalniać przeciwnika, a nawet wywoływać dodatkowe przykrości (Np. Ice Dagger czy Freezing Shackle)
- Silnym Skilem Solar Flare, zadającym duże obrażenia, a nie opartym na magii wody
- Czarem Sleeping Cloud, dzięki któremu potrafi uśpić kilku przeciwników naraz
- Czarem Aura Bolt, który wprawdzie zadaje dosyć małe obrażenia, ale kosztuje mało many i można bardzo szybko go rzucać
- Czarem Freezing Skin, oddającym część otrzymanych obrażeń
- Najszybszą prędkością chodzenia (z racji wysokiej zręczności)
- Największą szansą na magiczne uderzenie krytyczne (z racji największego Witality)
- Czarem Cancel, pozwalającym na usunięciu buffów z przeciwnika

Sorcerer (Czarnoksiężnik, Czarodziej, Czarownik - do wyboru)
Droga wyboru: Human Mystic -> Human Wizard -> Sorcerer

Charakteryzuje się:
- Średnią mocą czarów ofensywnych
- Średnim czasem rzucania czarów
- Czarami, opartymi na magii ognia, o sporej sile ofensywnej
- Czarem Blazing Skin (patrz Freezing Skin u SpS)
- 2 czarami AoE (Blazing Circle, Rain of Fire)
- Największą ilością HP z Nukerów
- Najwolniejszą prędkością chodzenia
- Czarem Aura Bolt (patrz SpS)
- Czarem Cancel (patrz SpS)
- Czarem Sleeping Cloud (patrz SpS)
- Czarem Decay, stopniowo zmniejszającym maksymalne HP wroga

Spellhowler (howl oznacza jęk, wycie, skowyt, więc ciężko znaleźć odpowiednie przetłumaczenie)
Droga wyboru: Dark Mystic -> Dark Wizard -> Spellhowler

Charakteryzuje się:
- Największą mocą rzucanych zaklęć
- Najwolniejszym czasem rzucania zaklęć
- Najwolniejszą regeneracją many
- Najmniejszą ilością HP
- Czarami opartymi na magii powietrza, oraz kilka nekromanckich zaklęć.
- Świetnym skillem Body to Mind (na zasadnie poświęc życie -> odzyskaj manę)
- Ofensywnymi czarami nekromanckimi jak Death Spike czy Vampiric Claw
- Klątwami jak: Curse Poison (nie mylić ze zwykłym poisonem SK czy AW), Curse Chaos (zmniejsza celność wrogów).
- Czarem Corpse Life Drain, wysysającym życie ze zwłok
- Rewelacyjnym skillem przeciwko magom jakim jest Silence (blokuje zdolności magiczne)
- Silnym skillem Shadow Flare - duży dmg, "mroczny" odpowiednim czaru SpS'a (Solar Flare).
- Jednym z najsilniejszych czarów ofensywnych - Curse Death Link (CDL). Im mniej mamy życia, tym więcej zadaje DMG, zabawa polega na zbijaniu sobie życia i używaniu CDL'a.
- Brakiem czaru Aura Bolt i Cancel
- Czarem Poisonous Cloud - AoE Poison
- Brakiem czaru Sleeping Cloud

To statystyki, teraz kilka słów

Spellsinger
To elficki Nuker specjalizujący się w magii wody, najszybszy ze wszystkich magów. Jego masakrycznie krótki czas rzucania zaklęc czyni z niego wymiatacza 1 vs 1. Przy oblężeniach jego główny atut jest już mniej przydatny. Na mobach radzi sobie troszkę gorzej, ponieważ co chwila musi robić resta aby odzyskać utraconą manę. W porównianiu do Sorcerera i Spellhowlera najmniejszy DMG.
Sorcerer
Ludzki czarodziej, specjalizujący się w magii ognia. Jest pomiędzy jego dwoma Elfickimi "kolegami z pracy". tzn. zadaje więcej DMG niż SpS, ale mniej niż SH, szybciej czaruję niż SH, wolniej od SpS'a. Jest zarówno dobry w PvE i jak i w PvP.
Spellhowler
Mistrz mrocznej magii, specjalizuje się w magii powietrza i mroku. Wymiatacz w PvE, głównie za sprawą BtM (Body to Mind), dzięki któremu może praktycznie expić "non - stop", bez jakiegokolwiek zatrzymywania się. Zabawa polega na BtM + Vampiric Claw, nie zaś jak mówią niektórzy zabiciu wroga + Corpse Life Drain. W PvP natomiast spisuje się gorzej, za sprawą najniższego Cast Speeda.

Zależność:
PvP:
Spellsinger > Sorcerer > Spellhowler
PvE:
Spellhowler > Sorcerer > Spellsinger

Taktyka PvP:
Sleep -> Surrender -> Nuke -> Sleep -> Nuke -> Sleep -> Nuke (...)

Cechy wspólne nukerów:
* Pasywne skile Robe Mastery i Weapon Mastery, zwiększające odpowiednio P.Def w szacie i M.Atk
* Pasywne skile Boost Mana, zwiększające ilość maksymalnej many
* Czar Sleep, pozwalający na uśpienie potwora (gracza)
* Przynajmniej 1 czar AoE (Sorcerer ma ich dwa)
* Pasywy Fast Cast Spelling i Clear Mind, pozwalające odpowiednio na szybsze czarowanie i szybsze odnawianie many podczas chodzenia i stania
* Pasywny skil Higher Mana Gain, pozwalającym na zmaksymilizowanie efektu czaru recharge, który posiadają SE (Shillien Elder) oraz EE (Elven Elder)
* Pasywem Anti Magic zwiększającym M. Def
* Debuffy, zmniejszające odporność wroga, na rodzaj magii, jaką dany nuker się posługują. Dla przykładu Sorcerer ma Surrenders to Fire
* Potężne czary, opierające się na mocy "seedów" w których można skoncentrować magiczną energię, aby potem ją wykorzystać z niszczycielskim skutkiem
Ekwipunek
PvE
Sądze, że powinno się kupować ekwipunek zwiększający głowny atut nukera, którym gramy. SH potrzebuje M. Atk, SpS Cast. Speed, a u Sorcerera możemy zdecydować, osobiście do PvE polecałbym inwestować w M.Atk
Spellsinger:
No Grade - Devotion Set (u każdego Nukera do 20 lvlu, nie opłaca kupować się Tunic of Magic) - +15% Casting Speed
D Grade - Elven Mithrill Set - +7 Speed, Witality +1 (Cast. Speed) Int -1 (mniejsza moc czarów)
C Grade - Karmian Set - +15% Cast Speed +5.24% P.Def,
B Grade - Avadon Set - +15% Cast Speed, +5.24% P.Def
A Grade - Dark Crystal Set - +8% P.Def, Cast Speed +15%, mniejsza szansa na przerwanie zaklęcia, Paralysis Resistance +50%, Speed +7, Wit +2, Men -2
Spellhowler:
No Grade - Patrz SpS
D Grade - Nie ma sensu obniżać Int, więc polecałbym Knowledge Set
C Grade - Demon Set - Idealne Rozwiązanie! - +4 Int, Wit -1, -270HP
B Grade =BRAK= Dalej chodzimy w Demonie, do tego Dye +4 Int i jazda
A Grade - Nightmare Set - MP regeneration +4%, M.Atk +8%, Sleep and Hold Resistance +80%, Int +2, Wit -2
Sorcerer
Tutaj w zależności, w którą stronę chcemy go rozwijać. Jeśli Moc zaklęc - patrz SH, jeśli Cast. Speed - patrz SpS.
PvP
Tutaj liczy się prędkość. Prędkość z jaką rzucamy sleepa. Czyli wysoki Cast Speed jest tutaj bardzo mile widziany. Więc odpowiednio będą to szaty dodające do Cast Speeda.
Broń
Spellsinger
Najlepiej jakiś miecz magiczny z SA Acu. Może też być Staff z Mana Up (PvE)
Spellhowler
W zależności. Jeżeli strasznie nam doskwiera ten cast speed to rozwiązanie jak u SpS'a. Jeśli nie to IMO to powinien być miecz z SA Empower lub Magic Power
Sorcerer
W zależności, w co "pakujemy"

Wiadomo, do PvP coś z SA Acu

Expienie
a) Magic Group (nie pamiętam dokładnie, ale to byli Nukerzy + Rechargerzy + BD + SwS bodajże?)
b) Solo - najłatwiej i najprzyjemniej SH
c) Większe AoE group (Tank, Warlord, Nuker z AoE, healer, buffer. Nawet link jest: [link widoczny dla zalogowanych] ten AoE to jest bodajże Aqua Splash)

Seedy
Odpowiednio Sorcerer posiada Seed of Fire, SpS of Water etc.

Przykładowy Opis Seeda:
Seed of Water
Instills the force of water. Unless a new force is instilled in 5 seconds, all forces will disappear.
Z powyższego opisu wynika, że po rzuceniu Seed of Water, mamy 5 sekund na użycie skilla bazującego na tym seedzie. I tak przeglądając dalsze skille Nukerów możemy zauważyć np.
Blizzard
Devastating double wintry attack that reduces enemy's Speed. Effect 3. Power 350. Requires two Seeds of Water
Wymaga 2 seedy. I tutaj nie jestem pewien, ale do tego czaru będzie potrzebne dwoje magów (a dokładniej SpS'ów) mogących rzucić Seed of Water. Czyli 2 SpS'ów będzie mogło rzucić ten czar i zadać za jego pomocą ogromne obrażenia. Oczywiście Sorcerer i SH mają swoje odpowiedniki takich czarów (np. Inferno czy Demon Wind). Każdy nuker może WYŁĄCZNIE użyć seeda, bazującego na rodzaju magii, którą się posługuje (Sorc - Fire, SpS - Water, SH - wind) Istnieje także czar, który wymaga zgromadzenia mocy wszystkich żywiołów. Tak więc wydaje mi się, że SH, Sorc i SpS muszą wspólnie zgromadzić moc Wody, Ognia i Powietrza aby zadać ogromne obrażenia. Czar ten (w zależności od klasy) nazywa się Elemental Symphony, Elemental Assault, Elemental Storm (i tutaj np. Elemental Storm to czar SH, w opisie piszę, że musi dodatkowo oprócz swojego Seed'a of Wind skoncetrować moc ognia i wody, tak samo SpS w opisie Elemental Symphony musi skoncetrować oprócz swojej energi energię powietrza i ognia, etc. Oczywiście te wszystkie czary to ten sam).

Czary bazujące na seedach
SpS:
Seed of Water - Koncetruję energię wody, mamy 5 sekund aby użyć odpowiedniego czaru.
Blizzard - Zadaje ogromne obrażenia i dodatkowo zmniejsza szybkość wroga , wymaga 2 seedów OF WATER
SH:
Seed of Wind - patrz SpS (energia Powietrza)
Demon Wind - Ogromne obrażenia, dodatkowo zmniejszona regeneracja HP przeciwnika. Wymaga 2 seedów OF WIND
Sorcerer:
Seed of Fire - (to samo co poprzednicy, energia Ognia)
Inferno - Ogromne obrażenia, zmniejszone HP wroga, wymaga 2 seedów OF FIRE
Czary "kombinowane" bazujące na użyciu seedów
Aura Symphony - wymaga 2 różnych rodzajów "mocy" (można się domyślic, że chodzi o 2 różne seedy) - zadaje duży DMG
Elemental Assault (Symphony) (Storm) - wymaga 3 seedów - FIRE, WIND, WATER - zadaje OGROMNE obrażenia .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Monthy Python Strona Główna -> Questy i Poradniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin