Forum Monthy Python Strona Główna Monthy Python
Forum związane z L2 i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WĘDKOWANIE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Monthy Python Strona Główna -> Questy i Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adas
Administrator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia

PostWysłany: Pią 23:51, 25 Sie 2006    Temat postu: WĘDKOWANIE

Dla wędkarzy
Guide - Fishing - Łowienie ryb w C4
Przygotowanie


Zacznij od pogadania z Fishermanem (grocery/magic store każdego miasta) i wybierz "Teach me to fish". Musisz wykupić konieczne cztery skille: Fishing/Reeling/Pumping/Fishing Mastery. Dobrym pomysłem jest utrzymywanie 3 z nich (fishing to zawsze lvl 1) tym samym lvlu. A nawet jest to koniecznie, bo różnica większa niż 2 lvle odbija się 5% penalty na dmgu zadawanym rybie. Całkowity koszt wymaksowania wszystkich skilli do lvlu 26 (max): 3,785,200a

Level Fishing Mastery determinuje rodzaj, lvl i kolor ryby którą wyłowisz. I tak:

Level 1-3: Green fish (Small, normal, Big)
Level 4-6: Jade fish (Small, normal, Big)
Level 7-9: Blue fish (Small, normal, Big)
Lvl 10-12: Yellow fish (Small, normal, Big)
Lvl 13-15: Orange fish (Small, normal, Big)
Lvl 16-18: Purple fish (Small, normal, Big)
Lvl 19-21: Red fish (Small, normal, Big)
Lvl 22-24: White fish (Small, normal, Big)
Lvl 25-27: Black Fish (Small, normal, Big)

Generalnie około 50% ryb będzie miało ten sam lvl co twoje expertise, około 45% 1 lvl niżej, i 5% 1 wyżej. Rzadko zdarzyć się może że wyłowisz rybę niższą/wyższą o 2 lvle.

Teraz musimy kupić wędkę. Pamiętajmy o tym by używać wędki na którą mamy mastery! Wędkę kupujemy u fishermana. Dzielą się one na grades i kosztują:

Baby Duck Rod ( NoGrade ): 36k
Albatross Rod ( D ): 120k
Pelican Rod ( C ): 480k
Kingfisher Rod ( B ): 1.44m
Cygnus Pole ( A ): 4.8m
Triton Pole ( S ): 12m

Teraz musimy zakupić przynęty (Lure). Są 3 rodzaje przynęt - dzielimy je na kolory: Yellow, Green, Purple. Rozróżniamy ich 3 'poziomy' (grade): Low, Medium, High. Różnica między grades jest taka, że im wyższy grade tym większa szansa na wyciągnięcie lepszej ryby oraz taka że ryby chętniej i szybciej łapią przynęte.
Dla początkujących zostały przygotowane "Beginner Lures". Ale te są specjalne. W czasie łowienia pokażą Ci, których fishing skilli używać. Minusem jest to że wyciągniesz na nich tylko słabe rybki. Jednak są świetne jeśli łowisz po raz pierwszy. Wszystkie wędki używają tych samych lure, od Ciebie tylko zależy które kupisz.

Ceny Przynęt:
Green Colored Lure - For Beginners: 60a
Purple Colored Lure - For Beginners: 84a
Yellow Colored Lure - For Beginners: 72a
Green Colored Lure - Low Grade: 120a
Green Colored Lure - Medium Grade: 144a
Green Colored Lure - High Grade: 180a
Purple Colored Lure - Low Grade: 180a
Purple Colored Lure - Medium Grade: 216a
Purple Colored Lure - High Grade: 240a
Yellow Colored Lure - Low Grade: 144a
Yellow Colored Lure - Medium Grade: 180a
Yellow Colored Lure - High Grade: 216a

Różnice między przynętami są takie, że konkretne kolory powinny Ci pomóc łapać różne typy ryb (ugly, nimble, fat)
Jeśli zaufać opisowi przynęt, green powinny częściej łapać "nimble fish", yellow "ugly fish", purple "fat fish"
W praktyce jednak wg. testów wygląda to tak:

Green: 54% Ugly, 31% Nimble, 15% Fat
Purple: 28% Ugly, 32% Nimble, 40% Fat
Yellow: 41% Ugly, 9% Nimble, 50% Fat

Shoty do łowienia (Fishing Shots)

Jak każda broń, wędka może używać shotów (x1). Robi się je ze "sweet fluid". Jest to drop z questa, chyba jedynego z którego należy a nawet trzeba korzystać od lvla 1-78. Quest bierzemy od Fishermana - "Quest for Fishing Shots". Sweet Fluid dropi raczej rzadko. Za 1 sweet fluid otrzymamy następujące ilości shotów:

66 - no grade
40 - D
28 - C
8 - B
5 - A
4 - S grade

Liste mobów które dają Sweet Fluids można znaleźć TUTAJ
Shoty, kiedy użyte, podwajają dmg zadany rybie. Pamiętajmy jednak że gry użyjemy złego skilla z shotem, podwoją one heal jaki damy rybie! Nie można ich też wrzucić na "auto-spam".


Jak łowić?


Zaczynamy do sprawdzenia ekwipunku. Wędka, shoty, przynęty, skille... Są? To do roboty.
Z mojego własnego doświadczenia: proponuję ustawić osobny pasek skrótów tylko na fishing.
F1 - Fishing skill
F2 - Pumping skill lub Reeling skill
F3 - Reeling skill lub Pumping skill
F4 - Fishing Shots
Fx-Fx - KONIECZNIE wrzućcie broń na pasek skrótów i shoty do broni i jakiś dmg skill! Czasami z fishing zamiast ryby wyłowić można moba (najczęściej 'zielony' lvlem, zawsze dopasowany do lvlu łowiącego) Pamiętajcie że wędką nie można w żaden sposób zaatakować! Mob oprócz atakowania, rzuca zabawną klątwę, dającą ten sam efekt co Mystery Potion. Gdy go zabijesz, rzuca shoty, przynęty, czasem proofs of fishing i adenę.
Jeśli wszystko mamy już przygotowane, zakładamy wędkę, zakładamy wybrane przynęty i idziemy szukać miejsca połowu. Woda musi nam sięgać minimum ponad głowę. Jest kilka takich miejsc w execution ground na przykład, ja sobie upodobałam południowe wyjście z Giran, Heine oraz urwany most w Rune Town. Pamiętajmy że jeśli ryby będą dość ciężkie do złowienia rozwiązaniem jest zwiększenie/ew. wymaksowanie skilli na fishing.
Stajemy na brzegu wody, używamy skilla Fishing i nasza postać zaczyna łowić.
Proces łowienia jest prosty. Pokazuje się nam okienko z widokiem spławika. Gdy ryba złapie przynęte, pojawi się pasek z jej HP i stoper odmierzający nam czas.
Wygląda to tak: Fishing Interface
Teraz zaczyna się zabawa. Mamy dokładnie 30 sekund na złapanie ryby, czyli sprowadzenie jej do 0 hp. Jest kilka sposobów na obserwowanie ryby i używanie skilli by ją złapać. Obserwowanie spławika i ruchu ryby jest jednak męczące i zawodne.. Zauważyłam że najłatwiej jest obserwować jej HP. I tak:
- Jeśli pasek HP ryby stoi w miejscu : używamy skilla Pumping
- Jeśli pasek HP ryby rośnie w prawo : używamy skilla Reeling
Tutaj liczy się cierpliwość i spotrzegawczość. Lepiej poczekać chwilkę i zobaczyć czy hp się podnosi czy napewno stoi w miejscu, niż użyć pumping o ułamek sekundy za późno i uleczyć rybę. Pamiętajmy że sukces w użyciu skilla zadaje rybie dmg, ale jeśli użyjemy złego skilla - leczymy rybę! Jeden zły ruch może zdeterminować cały efekt łowienia. Między skillami oczywiście używamy shotów według chęci. Jeśli nam się uda- łowienie zakończy się i dostaniemy komunikat o udanym łowieniu oraz rybkę. Jeśli nie- nasza postać zapłacze
Okazjonalnie można wyłowić skrzynki o różnych wielkościach i kolorach. Dają one odrobinę lepsze nagrody niż ryby. Aby otworzyć skrzynię lub rozkroić rybę- klikamy je dwukrotnie. UWAGA! Może się nie udać! Wyciągane w ten sposób itemy można wykorzystać do "common craft" który działa jak crafting dwarfów, ale ma go każda klasa. Lvl crafta zależy od lvlu postaci. (Informacje o recipes do common craft pojawią się niedługo na stronie)

Proof of Catching a Fish

Oprócz common craft, wyciągane z rybek specyficzne materiały można wymieniać na tak zwane "Proof of Catching a Fish". Itemy te używane są do uzyskania ciekawych skilli, ułatwiających życie głównie dwarfom. Kolejnych lvli skilli, oprócz Expand Trade, można nauczyć się co 10 lvli.

Expand Common Craft: Rozszerza "common recipe book" o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.
Expand Storage: Rozszerza warehouse o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.
Expand Inventory: Rozszerza inventory o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.
Expand Trade: Rozszerza buy/sell w private store o 1 slot na level, max 3 sloty.
Expand Dwarven Craft: (TYLKO Dwarfy, głównie Warsmith, tego skilla uczy się u zwykłego skill trainer'a, nie u fishermana) Rozszerza "Dwarven recipe book" o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.

Ilość POCF (proof of catching a fish) otrzymywanych za itemy z ryb:

Fish Oil: 1 POCF
Greater Fish Oil: 5 POCF
Premium Fish Oil: 25 POCF
Fish Scale: 4 POCF
Shiny Fish Scale: 6 POCF
Fish Gem: 10 POCF
Shiny Fish Gem: 20 POCF
Thin Fish Bone: 6 POCF
Thick Fish Bone: 9 POCF


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adas
Administrator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia

PostWysłany: Pią 23:52, 25 Sie 2006    Temat postu:

Jezeli ktoś zamierza powędkować dodatek do wędkowania
Jest to chyba jedyny quest z którego należy a nawet trzeba korzystać od lvla 1-78. Quest możemy wziąć od każdego Fishermana (grocery/magic store każdego miasta).
Quest ten jest typem "collector/repeatable quest". Nagrodami w nim są SoulShoty wspomagające łowienie ryb- t.zw. Fishing Shots.
By go wykonywać, należy po prostu polować na moby, z których wypadają nam "Sweet Fluids". Dropią one jednak raczej rzadko, dlatego mądrze jest mieć ten quest zawsze 'włączony'. Za 1 sweet fluid otrzymamy u fishermana następujące ilości fishing shotów:

66 - no grade
40 - D
28 - C
8 - B
5 - A
4 - S grade

Lista mobów które dają Sweet Fluids:

Talking Island: Elder Keltir, Wolf, Orc Grunt, Werewolf, Stone Golem, Talon Spider, Skeleton Archer, Silent Horror, Undine Noble

Elven Village: Elder Red Keltir, Gray Wolf, Kaboo Orc Grunt, Kaboo Orc Fighter, Dryad, Hook Spider, Liren Elder, Dungeon Skeleton Archer, Dark Terror, Sukar Warerat Leader

Dark Elven Village: Elder Brown Keltir, Ashen wolf, Imp Elder, Balor Fighter, Festering bat, Lesser Dark horror, Archrid Tracker, Cave bat, Cave Fang, Spider, Stink Zombie

Orc Village: Elder praire keltir, Kasha Wolf, Rakeclaw imp hunter, Maraku werewolf, Gravestone golem, Kasha fang spider, Kasha imp, Grave keeper, Undead slave

Dwarven Village: Elder longtail keltir, Black Wolf, Utuku orc Grunt, Goblin brigand lieutenant, Goblin lord, Hunter tarantula, Northern trimeden, Darkstone golem, Boogle ratman, Pitchstone Golem

Windmill Hill: Langk Lizardman warrior, Vuku Orc Fighter, Arachnid Predator

Langk Lizardman Dwelling: Langk Lizardman sentinel, Langk Lizardman lieutenant, Langk Lizardman shaman, Langk Lizardman leader

Wasteland: Lesser basilisk, Androscorpio, Androscorpio Hunter, Cave Ant, Ant Captain, Granite Golem, Puncher, Ant Warrior Captain

Windy Hill: Sobbing Wind, Babbling wind, Giggling wind, Shining Wind, Whispering Wind

Ant Nest: Ant, Ant overseer, Ant patrol, Ant recruit, Noble ant

Ant Incubator: Cave Ant, Cave Ant soldier, Cave noble ant

Windawood Manor: Ol Mahum guard, Ol mahum reserve, Ol mahum shooter, Ol Mahum Captain

Cruma Marslands: Giant mist leeche, Horor mist ripper, Marsh stakato, Marsh stakato worker, Marsh stakato soldier, Marsh stakato Drone

Floran Agricultural Area: Plain Watchman, Rough hewn rock golem, Delu lizardman supplier, Delu Lizardman special agent, Cursed seer, Delu Lizardman commander, Delu lizardman shaman.

Tanor Canyon: Tanor Silenos Warrior, Tanor Silenos grunt, Tanor silenos, Nightmare lord, Nightmare keeper, Tanor Silenos chieftain, Tanor silenos shaman.

Breka's Stronghold: Breka Orc, Breka Orc archer, Breka Orc warrior, Breka Orc Shaman, Breka orc overlord

Death Pass: Wyrm, Guardian basilisk, Road scavenger, Fettered soul, Windsu, Grandis

Devil's Isle: Zaken's Archer, Mardian, Pirate zombie, Tainted ogre, Fiend Archer, Zaken's royal guard, Pirate Zombie Captain, Vale Master, Unpleasant Humming.

Field of Silence: Dread wolf, Tasaba lizardman, Ogre, Lienrik

Field of Whispers: Rakul, Dallion, Farhite

Alligator Island: Alligator, Crokian Lad, Crokian Warrior, Nos Lad, Swamp Tribe

Garden of Eva: Blade Stakato, Blade stakato Warrior, Water Giant, Eva's Seeker, Theeder mage, Light Worm, Garden guard leader

Sea of Spores: Giant fungus, Dire wyrm, Rotting golem, Trisalim spider, Spore zombie

Forest of Outlaws: Tarlk basilisk, Hunter gargoyle, Oel mahum warriors, Oel mahum witch doctor, ol mahum transcender

Plains of Fierce Battle: Grave wander, Hatar ratman thief, Hatar hanishee, Farcran, Taik Orc supplier

The Giants Cave: Halingka, Paliote, Kranrot, Gamlin, Leogul, Lesser giant scout, Lesser giant shooter, Lesser giant mage, Lesser giant elder, Beast lord, Beast seer, Barif's pet

The Forest of Mirrors: Taik Orc, Taik Orc Warior, Taik Orc Captain, Forest of Mirrors ghost, Mirror, Harit Lizardman grunt, Harit Lizardman Warrior, Harit Lizardman Shaman

Tower of Insolence: Seer of hallate, Ghost of the tower, Ghastly warrior, Archer of despair, Blade of despair, Hallate's royal guard, Hound dog of hallate, Archer of abyss, Hallate's maid, Hallate's commanders, Hallate's Inspectors, Hallate's guardian, Platinum tribe shaman, Platinum tribe overlord, Guardian angel, Platinum Guardian Shaman, Guardian archangel, Seal archangel, Platinum Guardian Chief, Slaughter bathin, Elmo-Aden's archer escort, Elmo Aden's Maid, Magus Valac, Binder, Bound Archer, Power Angel Amon

Valley of Saints: Eyes of splendor, Flash of splendor, Wisdom of Splendor,
Vengeance of splendor, Victory of splendor, Soul of Splendor, Crown of Splendor, Shout of Splendor, Pilgrim's disciple, Pilgrim's servant, Judge of splendor

Swamp of Screams: Spliter Stakato, Spliter Stakatos Soldier, Spliter Stakatos Drone, Needle Stakatos worker, Needle Stakatos Drone, Frenzy Stakatos Soldie

Hot Springs: Hot SPrings Bandersnatchling, Hot Springs Flaya, Hot Springs Antelope,
Hot Springs Yeti, Hot Springs Bandersnatch

God's Cauldron: Scarlet Stakato worker, Scarlet Stakato Noble, Tepra Scarab, Wretched mercenary, Wretched medium, Wretched arismane, Elder rabasauru, Wretched Ashura, Magma Drake


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Monthy Python Strona Główna -> Questy i Poradniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin